Veel gestelde vragen 

Hoe kan ik een afspraak maken?

Bel 0345 – 57 6006 voor het maken van een afspraak. Of Whatsapp naar 0683381401. Per mail info@bastionfysiofit.nl . Vermeld in uw mail, naast een korte omschrijving van uw klacht, ook uw NAW-gegevens, geboortedatum en 06-nummer. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact op voor het maken van een afspraak. U bent ook van harte welkom in onze praktijk om persoonlijk een afspraak te komen maken.

Kan ik mijn afspraak wijzigen, verzetten of annuleren?

Ja, mits u dat minimaal 24 uur voordat uw afspraak plaatsvindt doorgeeft. De afspraak kan dan kosteloos verschoven worden. Valt het afzeggen van de afspraak binnen de 24 uur voor uw eerstvolgende afspraak, dan wordt het gezien als een behandeling en worden de kosten van uw behandeling in rekening gebracht. Dit is conform de richtlijnen van de KNGF.
Uiteraard kan het voorkomen dat u, buiten uw schuld om, een afspraak moet verzetten die binnen de 24-uurs regeling valt. Neemt u zo spoedig mogelijk contact op met uw behandelend fysiotherapeut en samen zorgen we voor een passende oplossing.

Wat neem ik mee naar mijn afspraak?

Bent u in het bezit van een verwijzing van de huisarts of specialist, dan verzoeken wij u deze mee te nemen naar uw afspraak.

Een (geldig) legitimatiebewijs.

Een handdoek.

Uw afsprakenkaartje.

Is de behandeling in de oefenzaal? Dan verzoeken wij u om uw sportschoenen mee te nemen.

Hoe lang duurt een behandeling?

Bij een eerste afspraak vindt het intakegesprek plaats. Deze afspraak kan dan ook 30-45 minuten duren 

Vervolgens duurt een fysiotherapiebehandeling ongeveer 30 minuten

Sommige behandelingen hebben meer tijd nodig. De therapeut zal dit dan met u bespreken

Heb ik een verwijzing nodig van de huisarts of de medisch specialist?

Geen verwijzing nodig. Zonder verwijzing van uw arts krijgt u gewoon een fysiotherapiebehandeling. Dit is geregeld in de Wet Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie. Deze wet zorgt ervoor dat u zonder verwijzing van uw huisarts of specialist een afspraak met onze fysiotherapeuten kunt maken.

Heeft u een klacht betreffende een chronische indicatie, dan is een verwijzing wèl verplicht!
Maar u bent natuurlijk altijd vrij om via een huisarts of specialist om een verwijzing te vragen, ook als het niet een chronische indicatie betreft.

Wie betaalt mijn behandelingen?

Met alle zorgverzekeraars hebben wij een zorgcontract. De rekening van uw fysiotherapie behandeling gaat in principe direct naar uw zorgverzekeraar. U ontvangt de rekening rechtstreeks vanuit de praktijk wanneer u:

  • niet aanvullend verzekerd bent
  • uw behandelingen in uw aanvullende verzekering op zijn

Mocht u eerder in het jaar bij een andere praktijk onder behandeling zijn geweest? Dan gaat dit van uw behandelingen af wanneer u start met de behandeling bij Bastion Fysio & Fit.  

Het aantal behandelingen dat u vergoed krijgt, is afhankelijk van hoe u aanvullend verzekerd bent. Controleer daarom ieder jaar uw zorgpolis of u voor het komend jaar voldoende aanvullend verzekerd bent.

Het is verstandig wanneer u onder behandeling bent om samen met uw fysiotherapeut regelmatig te kijken naar de hoeveelheid behandelingen die u gehad heeft en nog tegoed heeft. Dit voorkomt dat u onverwacht voor verrassingen komt te staan.

U heeft een chronische indicatie. Hoe gaat dit in zijn werk met de vergoeding?

Bij een chronische indicatie worden de eerste 20 behandelingen vergoed vanuit uw aanvullende verzekering. Indien u niet voldoende aanvullend verzekerd bent, kan het dus zijn dat u een deel zelf moet betalen. U ontvangt voor de behandelingen die u zelf moet betalen een factuur vanuit de praktijk.
Vanaf de 21e behandeling vindt vergoeding plaats vanuit de basisverzekering van uw zorgverzekeraar.